Vinterväder!

Allmänt / Permalink / 1
För några dagar sen trodde jag att vintern var påväg bort, tji fick jag för det. Nu är den tillbaka på allvar! Har snöat väldigt mycket och blåst rejält några dagar. En riktigt snöyra emellanåt. Men Cassie fryser "aldrig", men sin tjocka vinterpäls som skyddar henne mot vinden och den blöta snön. Däremot när det snöar mycket och blåser så får hon faktiskt ha på sig sitt täcke, men kanske mer för min skull.  Det är betydligt lättare att borsta henne när hon är torr, om hon har blivit blöt så hinner hon knappt ens torka under natten ordentligt. Men då pälsen är så tjock så kommer vätan ändå inte in på huden, och det är ju tur det. 

Nu har hon vuxit i sitt täcke och det sitter som en smäck. Stl 115 har varit perfekt "första" täcke hela vintern och det kommer hon nog kunna ha våren ut också tror jag. Även om det blir lite kort om någon månad så skyddar det ju hennes mest känsliga delar. 

Mamma Isola är också rejält inbylsad i sitt halstäcke när det blåser storm. Ett super bra täcke som jag haft i 4 år nu och använt massor. Har hållt jätte bra och sitter som en smäck, måste vara det bästa täcket Hööks någonsin har tillverkat.
- "Skönt med täcke", tror jag Cassie tycker. 
#1 - - Idooooo:

Hade faktiskt exakt ett spnt täcke till Pantis förr med. Kommer ihåg att det var grym passform & jag var väldigt nöjd med det. Men gjorde mig av med det då jag aldrig använde halstäcke nästan.

Till top