Vi tränar på så gott det går!

Allmänt / Permalink / 0
För någon veckor sedan red jag julkurs för Veronica.
 
Dag 1 som bestod av dressyr med små hinder, bommar och lydnadsövningar fick Ligist gå. Han gjorde en super bra träning, även om vi tog det lite lugnt då han är unde igångsättning. Men han hade ett mycker bra driv bakifrån, vilket jag upplevde att han sakade i höstas. Nu driver han på ordentligt och vill framåt - Väldigt härlig känsla.
 
Samma dag, dag 1 på en 2-dagars kurs red jag också en annan häst som heter Cikoria, ett sto född 2011 som är väldigt grön i hoppningen. Tanken är att jag skall träna, tävla och utbilda henne på hoppbanan och jag ser verkligen fram emot samarbetet med "Cickans" ägare. Hon var väldigt laddad, men lugnade ner sig efter en stund och gjorde ett super fint jobb första träningsdagen.
 
Dag 2 som bestod av serier, några korta slingor och hinder i följd red jag Taste. Han var riktigt på trycket och poppade iväg som ett popcorn flera gånger. Väldigt kul tyckte han att det var å få hoppa! Underlaget ute har ju varit riktigt dåligt de sista veckorna och därmed svårt att rida ordentligt hemma nu då han inte har några bakskor. 
 
Sen så red jag också Cickan även denna dag, och redan från början var hon något mera sansad. Men laddad! Denna dag kände jag mig genast hemma på hennes rygg, trots att det var tredje gången jag satt på henne och hon gjorde en jätte bra träning. Hoppade lite små slingor på ca 80 cm och det gjorde hon väldigt bra. 
 
Några halvsuddia bilder från mobiltelefonen på Taste och Cickan.
 
Till top