Hovslagarbesök

Allmänt / Permalink / 0
Igår var hovslagaren hos mina hästar. Har hittat en fantastisk bra hovis som bor i samma by som hästarna. Kenneth heter han, lugn, noggrann och skicklig! Väldigt hästvan och skapar en god kontakt med hästarna. Har bara haft honom tre gånger, då jag inte kände att det fungerade längre med den förra. Han var väldigt duktig, men tog på sig för mycket kunder än vad tiden räckte till. 

Isola sköter sig alltid strålande! Rör inte en fena och slappar av under manikyren. Cassie är lite "ofokuserad" just nu. Med allt. Lite tonårstrots tror jag det är. Hon är inte dum eller elak, utan bara lite otålig. Får stå å prata med henne samtidigt som hovis verkar och då går det ganska bra. Jag tror att det är en övergångsperiod. 

Och lilla Wille då?! Han har bara blivit verkad en gång tidigare och då gick det jätte bra. Igår dock provade han att "hänga" lite på hovis - dålig idé! Hovis flyttade sig lite åt sidan och Wille ramlade omkull! Helt och hållet så låg han på sidan, alldeles överraskad om vad som nyss hände. Både jag och hovis höll på kikna av skratt när Wille fortfarande låg kvar på stallgången och såg paff ut. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top