Min Isola, min fina fina Isola!

Allmänt / Permalink / 0
Isola börjar tycka det är rätt jobbigt att vara dräktig, tyvärr har hon drygt 3 månader kvar i dräktigheten denna gång. Då fölningen är beräknad till midsommar. Tyvärr så är Isola inte helt fräsch på sitt högra bakben just nu, bakbenet som hon har cystan i. Cystan som gjorde att hon inte höll som tävlingshäst/ ridhäst. Jag håller alla tummar och tår att hon inte blir sämre under denna dräktighet, utan att hon fortsätter må hyfsat bra och därefter kan få ett års ledigt, alternativt vandra vidare till Trapalandas evigt gröna ängar när föl nr. 3 inte behöver sin mamma längre. Det gör så ont i mig att behöva tänka i dem banorna, men tyvärr måste jag göra det då jag tror att det är det som kommer att ske. Vi får se helt enkelt, det viktigt är att hon mår bra och är glad och det är hon nu. Även om hon är halt.

Min älskade Isola, du är ju så fin, klok och fantastiskt! <3 




Bilder från häromnatten när hon låg och sov. 

 
Till top